čtvrtek 29. ledna 2009

superbowl..

Pokud máte nějaké anglo - americké nativní známé a kamarády, se kterými se vídáte pravidelně online, tak v posledních dnech jich naprostá většina (hlavně těch amerických) hovoří o finále Superbowlu. Jako správným informačním pracovníkům a sečtělým lidem vám toto slovní spojení jistě není neznámé a přinejmenším tušíte, o co jde. Ano, jde o finále americké NFL (National Football League), jednu z nejsledovanějších sportovních událostí roku. Letos se jedná o jeho 43. ročník a na stadionu Raymond James Stadium v Tampa Bay na Floridě s kapacitou 75 000 diváků se v něm utkají týmy
Arizona Cardinals VS. Pittsburgh Steelers

Každoročně jsou to žně pro reklamní a televizní společnosti, protože sledovanost přes 100.000 diváků po celém světě nabízí obrovský potenciál k ovlivnění reklamou a televize, která schlamstne přímý přenos superbowlu tak má zaručené obrovské zisky z reklamy. Televize se musí rozhodnout, kolik z reklamního času opravdu věnuje reklamám, a kolik věnuje takzvanému self-promotion, tedy propagaci svých vlastních pořadů. V roce 2007 to kupodivu bylo celých 9 minut a 35 sekund což je 22,2% reklamního času. Televizi to přišlo na zhruba 47 mil $
Pro firmy byla cena za 30 vteřinový spot v době Superbowlu 2008 2,7 mil $, což cenu za reklamu v normálním TV vysílání převyšovalo 18x.

Letos se všeobecně čeká menší zájem o investice do reklamy v průběhu Superbowlu, z důvodu ekonomické krize, ale jedno lze říct předem. Když už firmy do reklamy v tomto vysílacím čase investují, dávají si sakra záležet na tom, aby do těch 30 vteřin nacpali velmi kvalitní reklamu, a tak většina spotů vysílaných přes superbowl se kvalitou a hlavně humorem odlišuje od normálních reklam. Všechny ty vtipné reklamy na pivo, auta, pojišťovny a já nevím co všechno ještě, co můžete vidět na youtube, tak vznikly v naprosté většině pro Superbowl.
Příklad takové reklamy, která by se mohla vysílat při Superbowlu

1 komentář:

Anthony řekl(a)...

přes 100.000 diváku???

bych možná řek spíš i 100 milionů..